tisdag 29 mars 2011

fyrklöver

Efter morgonens träningspass visste jag inte riktigt hur jag skulle fördriva tiden innan jobbet började, så jag satte mig därför på ett café framför en kaffe och läste ut min bok. Det gav mig verkligen lugn och harmoni för resten av dagen. Känner mig fortfarande på gott humör, utan någon riktig anledning. I helgen kommer Daniel och då kommer allt bli bäst!

Sen måste jag bara berätta en grej.. Jag brukar aldrig vara vidskeplig eller så, och tycker bara att sånt är strunt. Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Jag fick nämligen ett armband av Daniels mamma i studentpresent, vilket har en fyrklöver på sig. Och under förra veckan hade jag verkligen otur med allt. Och då snackar vi att jag välter ner staplar med marmelader på jobbet, jag missar bussar och tåg och jag gör illa mig, hela tiden. I början fattade jag inte vad det var med mig, men när jag för någon kväll sedan såg mitt armband slog det mig och jag blev nervös. Med kallsvettiga händer satte jag på mig armbandet och har inte tagit av det sedan dess. Och nej, den här veckan har jag inte haft otur med någonting. Är inte det lite obehagligt så säg?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar