tisdag 7 september 2010

20 grader och sol

Hemkommen efter en härlig promenad i årstasolen, och ligger nu i nytvättat hår och kollar på Livräddarna på Bondi Beach vilket har kommit att bli mitt favoritprogram på senaste tiden. Vet inte riktigt varför. Antingen för att jag vill bo där och ligga på stranden varje dag, eller för att dom solbrända livvakterna är så modiga.

Annars då? Mitt liv ser likadant ut varje dag. Jag vaknar, äter frukosten som daniel gjort, dricker kaffe i soffan framför tv:n i morgonrock, och där blir vi oftast sittandes rätt länge. Daniel far på träning. Jag sitter kvar i soffan och väntar på Bondi Rescue. Bläddrar igenom ikea-katalogen och ringar in allt jag vill ha men inte har råd med. Ibland, om det är fint väder som idag, snör jag på mig joggingskorna och går ut. Men det händer tyvärr allt för sällan. När klockan börjar närma sig 8 är det dags att börja tänka på middagen. Idag ska jag panera fisk. Som vilken hockeyfru som helst. Inget konstigt alls!



1 kommentar:

  1. Jag är här nu och här för att stanna så nu kan vi ses och göra massvis med roliga saker!

    PUSS

    /klara

    SvaraRadera