tisdag 4 januari 2011

Jul och nyår

Hej mina vänner och förlåt för att jag inte skrivit på en evighet. Ibland känns det helt meningslöst att blogga, då man kommer till stadiet då man inser att det man skriver om är helt ointressant. Men, jag tänker inte svika er tappra själar som ändå klickar in här varje dag, så nu kommer en uppdatering på den senaste månaden!

Efter en hektisk 23:e december på jobbet styrde jag och Daniel kosan mot centralen och vårt nattåg som skulle föra oss till Umeå. Klockan 21.20 skulle tåget gå, och perfekt tänkte vi, då är vi framme halv sju på julaftonsmorgon. Väl framme på stationen får vi veta att det är försenat en timme, men jaja tänkte vi och åt goda hamburgare på Olearys i väntan på dem nya avgången. Sen blev det självklart försenat ännu mer, och vi satte oss bland alla tusen människor ihoptryckta på bänkar och läste bok ett bra tag. Halv ett på natten fick vi veta att tåget stod på stationen, och vi fick äntligen komma in i vår sovkupé och göra oss i ordning för sängen. Trötta som vi var somnade vi ganska på en gång, och jag sov som en stock tills jag vaknade av ett sms. Klockan var nu 05.11 och jag drog upp gardinen för att kolla vart vi var någonstans. Det enda jag ser är en stor skylt där det står "Stockholm Central". Klockan var 05.11 och vi hade inte förflyttat oss en centimeter. Arg, less och frustrerad somnade jag om och klockan 17.00 var jag hemma, just lagom till middagen. Men bortsett från det hade jag en underbar jul hemma med mina nära och kära!

Nyårsafton spenderades med en gäng nya bekantskaper, och det var nog det roligaste jag gjort på länge. Efter några glas vin blev charaderna mycket roligare och jag skrattade tills jag fick ont i käkarna. Jag tog en massa bilder, men av någon anledning är alla jättesuddiga... så jag tar mig friheten att publicera några av Linns bilder. (Hoppas du inte slår mig nu gumzan)




Nu ska jag äta min 150-kronors räkmacka från Erssons. Den BÖR vara fantastisk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar