torsdag 14 oktober 2010

två år, tänka sig

Igår hade Daniel ingen träning, och jag fick sluta tidigare, så vi passade på att styra kosan mot gamla stan för att att sitta och hålla varandra i handen på en italiensk restaurang. Vi har varit tillsammans i två år nu, och det fanns tidigare i veckan inte tid för att fira. Vi satt där länge, år pizza och skaldjurspasta och bara slappande av. Det var nog precis det jag behövde.

Idag är jag ledig. Kunde ändå inte sova längre än till 8. Men nu sitter jag uppe i min morgonrock i soffan, framför Jamie Oliver på tvn. Och dricker päron och ingefära-te. Jag njuter av att inte behöva springa till spårvagnen och trängas bland morgonstressade stockholmare.

Idag ska jag promenera till stan och shoppa. Linnéa tyckte att jag skulle unna mig någonting, och det är precis vad jag ska göra. Jag behöver koftor och skor. Och smink. Hejdå!


2 kommentarer: